امیرمحمود جون بابا

شعر کودکانه

1393/3/20 15:36
نویسنده : بابائی
660 بازدید
اشتراک گذاری

مامان بزرگِ نی نی

مامان بزرگ نی نی.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی
مامان بزرگ نی نی.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

 

نی نی مامان بزرگی

داره که خیلی ماهه

موهای او سفیده

اما چشاش سیاهه

مامان بزرگ می زنه

روی چشاش یه عینک

برای نی نی خریده

اون یه دونه عروسک

می گه عزیز دلم

تو نازی و قشنگی

دختر خوشگل من

تو باهوش و زرنگی

===================

 


به نام خدا

*****

ورزش

 

می خوام که سالم  باشم همیشه

آدمِ سالم            تنبل نمیشه

ورزش  می کنم  سالم بمونم

ورزش رو یک کا  رِ خوب  می دونم

یک و دو و سه   ازخواب بیدارشو

چار و پنج و شش   بشین و پاشو

هفت و هشت و نه   وانستا بدو

ورزش کن ورزش  سلامت باشی

توی زندگیت     موفق باشی

یه بچه ی خوب  ورزش  میکنه

همیشه سعی  و کوشش می کنه

ورزش.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

ورزش.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

(این شعر را به تقاضای الهام برای ورزش صبحگاهی مهدکودک نوشتم)


باغبون…..

به نام خدای گل ها

*******************

من آقای باغبونم

دارم یه آواز میخونم

می گم به گل های قشنگ

گل های ناز و رنگارنگ

به به به!چه خوشگلید!

سرخید و سبزید و سفید

من دوس دارم شمارو

قربون برم خدارو

که آفریده بلبل

لاله و یاس و سنبل

نگاه من به گلهاس

به سبزه و چمن هاس

کارم رو دوست دارم

همیشه گل می کارم

گل می کارم  گل ناز

شعر می خونم با آواز

کارم خیلی تمیزه

گل واسه من عزیزه

گل همیشه قشنگه

نازه و رنگارنگه

 

باغبون...شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

باغبون…شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

20130923094222367_81

باغبون.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

 


افطار

 

افطاری.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

آی بچه ها میدونید

چرا روزه می گیریم

غروب که شد دوباره

سر سفره می شینیم

دعای وقت افطار

چه خوب و دل نشینه

دعا نماز عبادت

چقد به دل می شینه

توی ماه مبارک

ما مهمونیم بچه ها

ماه رمضون میریم

به مهمونی خدا


روزه کله گنجشکی

روزه کله گنجشکی.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

روزه گرفته

امروز یک کودک

کله گنجشکی

روزه ی کوچک

تا ظهر نخورده

آب و غذایی

می کرده قورقور

شکمش گاهی

ظهر افطار کرده

با نان و خرما

مامان بهش گفت:

صد باریکلا


 

درخت توت

 

این یه درخت توته

می بینی؟روبروته

توت داره ترد و تازه

درخت توت چه نازه!

توت های ترد و شیرین

می ریزه روی زمین

توت میوه ی بهاره

مزه ی خوبی داره

 

درخت توت.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

درخت توت

 

 



تحت دسته : شعرهای مهدکودک

اتو

شت ۱۳۹۲

 

اتوی داغ کارش اینه:

صاف  می کنه لباسارو

لباسای تنگ و گشاد

کوچیک،بزرگ

کهنه و نو

اتوی داغ خسته میشه

یه گوشه آروم میشینه

خوابش  میره یواش یواش

خوابای رنگی میبینه

خواب لباسای قشنگ

رنگ و وارنگ

کوچیک بزرگ

گشاد و تنگ

اتو.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

اتو

اتو

بهار

…………………..

بهارم و بهارم

رو شاخه ها گل دارم

توآسمون آبی

قمری و بلبل دارم

وقتی میام زمستون

بار سفر  می بنده

شکوفه رو شاخه ها

می شینه و می خنده

گل بنفشه

درخت.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی
درخت.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

درخت

درختم و درختم

ریشه ی من توخاکه

ریشه ی من عاشقِ

زمین و آب ِپاکه

تمیز  و پاک می کنه

برگای  من هوارو

سرحال و شاد می کنه

همّه ی آدمارو

میوه ی من مقوّی

خوشمزه و لذیذه

خوراک خوبی واسه

بچّه های عزیزه

قدرمنو بدونید

آدمهای مهربون

زیر سایه م بشینید

تو گرمای تابستون

بچه ی خوب راستگوست.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

بچه ی خوب راستگوست.شاعر:مهری طهماسبی دهکردی

اتل متل توتوله

بچه ی خوب  چه جوره؟

بچه ی خوب می  دونه

دروغ یه کار زشته

آدمی که راست میگه

جاش  میون بهشته

مامان گفته عزیزم،

کودک خوب و دلبند

راست بگوچون دروغگو،

دشمنه با خداوند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)